09122210162 - 09108778575 - 02165280371 bmmotorsir@gmail.com

عملکرد اصلی قطعات در سیستم هیبرید

اجزای اصلی سیستم هیبریدی دارای عملکردهای زیر می‌باشند:

واحد کنترل الکترونیکی اتومبیل هیبریدی(ECU):

  • کنترل جامع سیستم هیبریدی
  • اطلاعات را از سنسورهای مختلف و همچنین از ECU های مختلف از جمله (ECM، MG ECU) واحد هوشمند باطری (سنسور ولتاژ باطری) ،(Skid Control Ecu) دریافت می‌کند و براساس این اطلاعات گشتاور مورد نیاز و توان خروجی را محاسبه می‌کند. ECU هیبرید نتایج محاسبه شده را به ECM ، MG ECU ، Skid Control Ecu انتقال میدهد.
  • نظارت بر شارژ باطری هیبریدی
  • کنترل DC -DC Convertor (مبدل DC -DC )
  • کنترل واتر پمپ اینورتر
  • کنترل موتور فن خنک کننده باطری

سیستم انتقال قدرت خودروی هیبریدی

موتور ژنراتور شماره 1 (MG1):

موتور ژنراتور شماره 1( MG1)
موتور ژنراتور شماره 1

MG1 که توسط موتور تحریک می شود، برق ولتاژ بالا تولید میکند برای راه اندازی MG2 و شارژ باطری HV و هچنین نقشی برای استارتر برای روشن کردن موتور دارد.

موتور ژنراتور شماره 2 (MG2):

  • MG2 که توسط نیروی الکتریکی از MG1 و HV راه اندازی میشود نیروی محرک برای چرخهای ماشین تولید میکند.
  • هنگام ترمز ، یا زمانی که پدال گاز را فشار نمیدهیم برای شارژ مجدد باطری HV ولتاژ بالا تولید میکند.

(Generatr Resolver (MG1:

موقعی روتور ،سرعت چرخش و جهت MG1 را تشخیص میدهد.

(Generatr Resolver (MG2:

موقعیت روتور، سرعت چرخش و جهت MG2 را تشخیص میدهد.

حسگر دمای ژنراتور برای (MG1):

دمای (MG1) را تشخیص می دهد.

(Motor Temperature sensor (MG2:

دمای (MG2) را تشخیص میدهد.

ATF Temperature Sensor:

دمای ATF را تشخیص می دهد.

Power Split Planetary Gear Unit:

نیروی حرکتی موتور را در حد مناسب برای رانندگی وسیله ی نقلیه و همچنین (MG1) توزیع میکند.

Motor Speed Reduction Gear Unit:

سرعت چرخش (MG2) را مطابق با ویژگیهای چرخ دنده های سیاره ای به منظور افزایش گشتاور کاهش میدهد.

Inverter with Converter Assembly :

Inverter:

جریان مستقیم را از مبدل تقویت کننده (boost converter) به جریان متناوب برای (MG1) , (MG2) و بالعکس تبدیل میکند. (AC–> DC *** DC –> AC).

Boost Converter:

ولتاژ اسمی باطری HV را از 201.6 v به مقدار حداکثر 600v میرساند و بالعکس از 600V به 201.6 v کاهش می دهد.

DC-DC Converter :

برای تأمین برق اجزای الکتریکی و همچنین شارژ مجدد باتری، ولتاژ اسمی باتری از HV DC 201.6 V را به تقریباً DC 14 V کاهش میدهد.